lördag 30 juni 2012

Anropar John Blund!

Idag har det varit en ... intressant dag. Morgonen började bra med lite frukost i ett soligt uterum, något av det bästa jag vet! Lite senare skulle jag ut och springa, och bestämde mig för att Oliver skulle få följa med på sin cykel eftersom han tjatat om det ett tag. Det gick faktiskt oerhört bra, det var inte förrän i sista, långa backen jag fick vänta in honom lite, men 5 km cyklar han ju utan minsta problem! Starka ben på den pojken =)

Däremot var han nog ganska trött idag, efter en tämligen händelserik vecka hos mormor, så framåt kvällen när han lekt färdig med sin kompis (i typ 5 timmar, så det var rätt mycket aktivitet där med) fick han världens psykbryt. Efter både lite time-out så han fick lugna ner sig och diverse förklaringar och jag vet inte allt, så kom vi fram till att han skulle duscha och gå och lägga sig. Klockan 18 redan.... (han lägger sig vid 20 annars) Han slocknade rätt så fort, så det behövdes nog.

Nu sitter jag å andra sidan bredvid lillebror som inte alls verkar vilja knoppa in, trots en ganska aktiv dag för honom också. Och för att inte JAG ska somna när jag sitter här så har jag alltså laptopen - ett perfekt tillfälle att blogga lite!

Tårtan är klar inför 2-årskalaset i morgon, och alla paketen är inslagna. Maken håller på och blåser ballonger för glatta livet och när jag väl får gå härifrån så ska jag också "pynta" lite.

Med hemgjord botten, vaniljkräm, jordgubbsmos och grädde så är den visserligen långt ifrån LCHF, men helt klart bättre än en köpt!
Åh, en sak till på tal om löpningen, jag tror jag har kommit till någon sketen "platå", för just nu känns det inte alls som jag blir bättre eller att det går lättare. Det enda som får mig att fortsätta är nog att man just känner sig så nöjd efteråt.... Hoppas jag inte tappar karaktären nu!!!

Om han bara ville somna någon gång då, jag har ju en skål med jordgubbar och grädde som väntar...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar