måndag 18 juni 2012

Be Gone, Virus!

Skit, skit, skit! Vaknade i morse med en dundrande huvudvärk, stel nacke och ont i halsen... Det var väl iofs bara att vänta, flera på jobbet har varit/är sjuka och båda barnen är det med. Dessutom verkar det vara nåt tämligen aggressivt virus, jobbarkompisarna har varit däckade i flera veckor.

Jag passade däremot på att knalla till jobbet, gick ok med lite ipren, innan skiten bryter ut på allvar! Har dessutom lassat i mig nån echina-grej, får se om det har nån effekt, känner mig halvdan och andfådd för minsta lilla. Kan oxå förklara varför det var så jobbigt på sparringen igår, förresten. Eller ja, en del av förklaringen kan ju vara att det bara var jag, och så tre stycken tränare, shit, det var sjukt jobbigt men jätteroligt! Lärde mig massor!

Nåväl, efter jobbet idag var jag och gjorde pricktest, har inte testat vad jag är allergisk mot sedan jag var typ  12, så det var på tiden att kolla det igen. Som jag trodde så fick jag 5+ (på en skala 0-5 där 5 är max) på timotej (=gräs), 4+ på björk och så 1 på hund och katt. Inget direkt nytt, men jag är i alla fall inte allergisk mot kvalster eller mögel *ta i trä*. Därpå tog jag med minstingen till jp för födelsedagsfoto, det var kö där, så han började ju leka i lekhörnan såklart... Tror ni det var populärt att gå in och ta kort sen då? Herregud, han var vansinnig och skrek som en stucken gris, lyckades lugna honom i ca 2 millisekunder när jag sa att han kunde få en bulle (nej nej, jag mutar aldrig mina barn), så vi får väl se vad det blir för kort av det!

Nu har jag förberett lite efterrätt till midsommar, det är fullt upp hela den här veckan så det är bäst att passa på.Den är inte riktigt LCHF, men man kan ju inte få allt. Dessutom har jag faktiskt varit ovanligt duktig för att vara mig, och förutom glassen på studenten häromdagen har jag inte fuskat alls på ca 3 veckor (vilket är extremt ovanligt för att vara mig).

Håll nu tummarna för mig att min echinatex behandling funkar så att jag kan avstyra den här förkylningen innan den blir värre!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar