onsdag 13 juni 2012

Blöta fotbollsdrömmar?

Sitter på Olivers fotbollsträning och bloggar lite tänkte jag. Eller ja, jag kan ju inte posta det förrän jag kommer hem och får en internetanslutning, men ändå. När det är så här pass schysst väder är det rätt ok att sitta här lite, speciellt när jag inte behöver passa Lukas mer än halva tiden - han får stanna hemma med maken tills han åker till sin träning. Det blir mycket pusslande!

Ida tyckte jag skulle skriva om saker som gör mig glad, ingen dum ide alls! Det finns många saker som gör mig glad, och de flesta är faktiskt ganska små. Såklart barnen ligger högst på den listan, men jag tycker att det är lite svårt att skriva om utan att det låter plastigt, och det är ju synd så jag väljer lite annat idag istället tror jag.

Ska man plocka fram sin vackra, ytliga sida så blir jag väldigt glad av att shoppa och att äta gott. Det är nog faktiskt de säkraste korten för att få mig på bättre humör, faktiskt ☺ På det liiiite mer djupgående planet är det ju få saker som slår en komplimang, oavsett om den gäller insida eller utsida

Jag blir mer genuint och långvarigt glad när jag känner att jag klarat av något jag inte trodde innan - som sparringen nu, eller att jag faktiskt kommit igång med att springa (har lyckats ta mig igenom mina 10 uppsatta joggingturer utan att ge upp).

***

Här efter kom Lukas ner vilket såklart inte gav så mycket mer tid att blogga. Dessutom började det ÖSregna lagom till vi skulle cykla hem, så nu har jag planterat två dyblöta små barn i badkaret medan jag själv sitter bredvid och småhuttrar. Jag tror faktiskt jag kryper ner med, när jag tänker efter...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar