fredag 29 juni 2012

Gott & Blandat

Igår var det sommarträning på kickboxingen, som tur är fortsätter träningen hela sommaren, fast bara två dagar i veckan. Tur eftersom jag behöver träna regelbundet för att inte tappa konceptet helt...

Nåväl, sommarträning innebär en blandning av teknikträning och sparring = det bästa av två världar! Igår körde vi en massa high-kicks (alltså höga sparkar), vilket brukar ta ganska hårt på, ptja, hela kroppen egentligen, och kombinationen med sparring gjorde att jag verkligen var helt slut i går när jag kom hem. Döskönt, men lite halvobekvämt när man ska sova och kroppen protesterar å det grövsta varje gång man försöker ändra ställning... ;-) Underbart i-landsproblem dock!

Idag går maken sin sista dag innan semestern, sen har han ledigt en vecka innan jag börjar min, och han börjar jobba en vecka tidigare än mig. På så sätt får barnen totalt 6 veckors sommarlov (inklusive denna veckan hos mormor) och vi får åtminstone 3 veckor ihop. Känns rätt ok ändå... På mitt jobb går de flesta på semester idag med, vi är bara 3 kvar nästa vecka, så vi firade med lite jordgubbar och grädde - det är sååååå GOTT!
Tanken är att vi ska få simningen att "släppa" för Oliver nu i sommar, men än så länge får han nog ha puffar på. Speciellt när man inte är bredvid själv hela tiden!
Igår blev det lite utomhusbad för Oliver, i grannens pool. Känns extremt lyxigt, men jag tror jag är lite för lat och bekväm (och fattig) för att ha en egen. Dessutom skulle jag nog få ett nervöst utbrott så länge Lukas är liten (eller tja, upp till han är 30 år eller så), eftersom han inte har någon självbevarelsedrift alls...

I helgen blir det 2-årskalas med familjen och mormor och morfar. Morbror kommer ner från Göteborg nästa vecka, så då kanske det blir lite firande igen, men det är ju aldrig fel! Annars är det nog ganska lugnt faktiskt, förhoppningsvis hinner vi komma ifatt oss på lite sysslor med, så man inte har det hängande över sig hela semestern sen.

1 kommentar :

  1. Härligt med semester. Erik är jättesjåpig med vatten så det dröjer nog innan han lär sig simma...

    P.D. Göteborg ligger på samma breddgrad som Jönköping. ;-)

    SvaraRadera