söndag 3 juni 2012

Party like it's 1995

Gårdagen blev en väldigt lyckad dag faktiskt - för det första hann jag få iordning i trädgården, för det andra lyckades jag faktiskt ta mig ut och springa mina 5 km trots att det var motigt, men det största var ju ändå vår tonårskväll =)

Det som skiljde sig från hur man laddade förr var att vi passade på att sova en timme på eftermiddagen för att orka med, haha, vi är inte alls gamla... ;-) Kl 17.30 började för-förfesten hemma hos oss, en caiprinha och en redbull/vodka för att orka, så var man ju i lite feststämning sen.

Från för-förfesten, sedan fick telefonen stanna hemma...
Vid 19 började den riktiga förfesten hos Lina, vi hämtade Kinamat och drack mojitos och rosévin (vem har sagt att man inte ska blanda?) och hade allmänt fantastiskt trevligt! 8 pers blev vi som sen framåt elva - halv tolv knatade ut till Sliver (är man tonåring för en kväll så är man!!). Några saker skiljde sig från förr - jag minns inte att folk var så unga, och att man fick stå och köa ;-) Efter en turkisk-peppar shot (sluta skratta) intog vi så dansgolvet. Det tog en liten stund innan det kom tillbaka - men det är verkligen sjukt kul att dansa! Det var bra musik och bra drag, och det hjälpte ju dessutom att man inte kände en käft (eftersom alla var så unga), så vi dansade helt enkelt till stället stängde =)

Idag fick vi sova till 10 eftersom mormor hade barnen, trötta men oförskämt välmående. En bakissöndag med en B-film och bakisfrulle var lika länge sedan som vi var ute, och det kändes extremt lyxigt! Nu har jag Lukas i knäet och Oliver är på kalas, Tobbe grejar med lite mat. (Om det här är osammanhängande beror det mer på att Lukas klättrar över tangentbordet än att jag är bakfull, bara så ni vet ;-)

Så, om en sisådär 8-10 år blir det väl dags igen, bäst man börjar ladda!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar