söndag 15 juli 2012

Laufen zu halten? ;-)

En kompis till mig hade en väldigt bra idé, som jag tänker försöka sno rakt av ;-) Han är ute och bilar med familjen i Europa, och har satt som mål att han ska springa en runda i varje land, och registrera det i runkeeper. Kul att ha den statistiken sparad sen!

Dessutom löser den ett problem för min del, jag och maken är lite olika när det gäller vilken grad av sysselsättning vi kräver, han slappar gärna på semestern medans jag blir rastlös och ganska outhärdlig om det inte händer något. Alltså - om jag tar med träningskläder och springer en runda någon morgon när han vill slappa (med barnen) så blir jag av med lite överskottsenergi, och han får ta det lugnt! Perfekt!

Nu återstår bara att se om det är praktiskt möjligt, till en viss del är det ju väderberoende och till en del gäller det ju att jag ORKAR med, går vi i nöjesparker hela dagen finns det kanske inte så mycket spring kvar i benen direkt... Men men, försöka ska jag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar