måndag 2 juli 2012

Lukas 2 år!

Idag är det två år sedan vi åkte in till BB för andra gången (eller ja, typ 5:e gången om jag räknar de gångerna vi var där och vände med Oliver), det känns faktiskt som det var evighetslänge sedan. Precis som med Oliver så känns det som om han alltid funnits.
Ett av de första paketen när mormor kom, och intresset var fortfarande på top!
Vi firade ju den lilla tvååringen igår, med mormor och morfar, fast han var måttligt intresserad av att öppna alla paket. När han väl fått ut några saker så skulle han runt och leka, och när vi påpekade att det kanske fanns något roligt i de andra paketen och undrade om han ville öppna så sa han helt enkelt "nä". Med lite assistans blev allt i alla fall öppnat, och bara för att poängtera att han minsann inte alls är som sin bror på något sätt så blev han mest glad över sina nya kläder - de skulle provas på en gång (utanpå de befintliga dessutom, blev lite knöligt)!

Morfar hjälper till på ett hörn.
Oliver hade nog gärna slitit upp alla paket själv, men han fick några egna som han kunde öppna. 
Tårtan var däremot ingen hit hos honom, Oliver (och alla andra) åt däremot två bitar var, den blev faktiskt riktigt god om jag får säga det själv (och det får jag ju för här kan ingen hiiiiiindra mig ;-), så han fick ett par tråkiga ballerinakex i stället. Knepig unge ibland! ;-)
Fin i skjorta! =)
På eftermiddagen lättade ju regnet till slut upp, så då blev det först en trip till lekparken i Friaredalen och sedan hämtade vi hamburgare och tog med och åt vid magasinen. Förutom att man får hålla i Lukas heeela tiden så är det ju väldigt mysigt att sitta där, och dessutom naturligtvis gå och titta på tågen (vad lätt det är att underhålla ibland) och båtarna. En ganska skön dag, med andra ord!


1 kommentar :

  1. hej hej, jag ville bara komma in o säga att jag har min första goodiebag tävling som startar den 20:e juni, om du vill vara med o tävla så kom in hos mej :) Tävlingen avslutas den 4 Juli
    http://highheelslady.bloggplatsen.se/2012/06/20/8118365-goodiebag-tavling/

    SvaraRadera