torsdag 9 augusti 2012

Höstens livsstil?

Spatserade med Oliver till fritids i morse i härlig, krispig höstluft. Det hade känts fantastiskt, om det inte var för att det bara är 9 augusti och det borde vara sommarvärme nu... Nåväl.

Det här kommer mest handla om träning och sånt, så är ni varnade ni som inte tycker det är så intressant ;-)

Alltså, jag kommer utgå ifrån att det är lite höst nu, eftersom det känns som det, och med höst kommer ju som alltid nystart med träning, kost och helst även lite nytt i garderoben (äääääälskar höstkläder och ser sjukt mycket fram emot släppet av House of Lolas höstkollektion. Så, vad ska jag då lägga upp för taktik?

Maken och jag diskuterade lite kost hemma, det är ju liksom lättast om man är med på det båda två, dels får man stöd och dels äter man ju samma saker hemma. Jobbigt om han sitter och mölar (jönköpingska för vräker i sig) chips eller nåt, om inte jag oxå "får" äta det, speciellt med min bristande karaktär. LCHF mår man ju fantastiskt bra av, även om jag inte går ner ett gram av det, men jag är ärlighetens namn rätt trött på det (där ligger ju den uteblivna viktnedgången som ett stort moment). Kaloribanta har jag alltid avskytt, och bara för att jag nu inte vill äta ren LCHF så har jag ju inte glömt allt jag lärt mig, så det blir det absolut inte. Vi landade till slut på något åt GI håller, eller egentligen "sunt förnuft med allt man lärt sig från LCHF", vilket ger en lite mer godtycklig kost - undvik kolhydrater om det går, annars äta med lågt GI. Största skillnaderna blir nog att vi äter lite fröknäcke, lite müsli, lite mindre fett (fast fortfarande fullfettsprodukter) och så frukt. Alltså, en kost jag kan leva med utan att känna att jag missar något, dessutom kommer vi säkert äta nåt gott på helgen, men eftersom vi tränar en hel del så kommer jag nog göra det med gott samvete. Kanske borde kalla det "Linda-dieten" och bli rik på det? ;-)

Mål? Skulle väldigt gärna komma under 70 kg, men jag är inte superfokuserad på det så länge som jag känner att kläder och sånt sitter ungefär som jag vill. Vet dessutom hur svårt jag har för att ändra min vikt, jag går inte upp så lätt (skönt) och jag går definitivt inte ner lätt (inte så skönt), så min kropp verkar gilla läget även om inte jag gör det alltid.

Träning då, tja här är det mer som vanligt. Fullt ös med kickboxingen (än så länge är det bara sommarträning, men snart drar den vanliga igång med) så gott det går med tider och allt annat som ska hinnas med, och så stödja upp lite med löpning (jogging, digerdöden, pest och kolera, kalla det vad ni vill). Älskar känslan av att ha en stark kropp, så det känns inte som någon större uppoffring att lägga ner tid på träningen-

Mål? Tja, jag skulle verkligen vilja springa 5 km på under 30 minuter, nu ligger jag strax under 32 minuter men min jävla lungkapacitet gör att jag inte kan öka för tillfället.

Känns egentligen som en ganska flummig nystart på hösten, men egentligen kanske jag snarare modifierar förra årets leverne för att må ännu bättre.

Så, nu har jag fått ner det lite på pränt, det är sjukt skönt att formulera sig lite runt sånt här för min egen skull, tror inte det är så intressant att läsa om men det ger MIG en hel del. Vad har ni för planer/mål till hösten?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar