tisdag 14 augusti 2012

Som en senil bulldog med alzeimers

Jag vet inte, men man verkar vara obotligt korkad på (minst) ett plan när det kommer till föräldraskapet. Eller jag är det i alla fall, jag hittar på något kalaskul med barnen, och sen tänker jag att det ska räcka. Att de där två timmarna som spenderades klättrandes, stojandes och lekandes i Stadsparken ska göra att mina barn är så glada och nöjda att de beter sig som små änglar på kvällen sen. MEN det händer ju aldrig, barnen har jättekul för stunden, men snacka om att leva i nuet för det håller verkligen inte i sig. Så när barnen är likadana som vanligt på kvällen (inte så farligt egentligen, men lite mer gnälligt och så), så är JAG trött efter lekstunden och alltså något mer lättirriterad.... Suck.

Jag får väl hoppas att det ändå gör någon form av skillnad på "föräldravågen" - ni vet, den där man har i huvudet när man försöker balansera bra och dåliga stunder med barnen. Det är förmodligen mot alla barnterapeuters rekommendationer, och det är KLART att det är viktigare att vara 100% närvarande alla stunder istället för att ibland kompensera med nåt extra kul, men herregud, jag är bara människa (troligen) och i ärlighetens namn så är banne mig inte barnen 100% närvarande för det mesta heller... ;-)

Så, för att avsluta det här inlägget med att säga något som återigen säger att jag inte lärt mig något - i helgen ska vi förmodligen åka till badhuset i Skövde för att göra något extra kul med barnen. Om nån vill hänga med så är det bara att höra av sig!

Det går visst inte lära gamla hundar sitta eller...?

2 kommentarer :

  1. Kul med badhus! Flera på jobbet har pratat väl om det också så vi ska också försöka masa oss dit nån dag. Men i helgen tar jag barnen till min syster i Ängelholm så det får bli en annan gång!

    Jag läste för övrigt på en annan blogg om det här med att barn "aldrig blir nöjda". Tänkvärd läsning! http://petrakrantzlindgren.wordpress.com/2011/09/05/varfor-blir-barnen-aldrig-nojda/

    SvaraRadera
  2. Har läst det någon gång innan tror jag, men förmodligen ligger det mycket i det!

    SvaraRadera