onsdag 26 september 2012

Ett nytt hem!

Jag är SÅÅÅÅ glad!!! Det känns som vi nästan fått ett helt nytt vardagsrum nu! Vår brädvägg har ju varit klar någon vecka eller så, och i går (löning...) åkte hela familjen upp till IKEA och rekade lite. Det blev lite hyllor och annat smått och gott, för ungefär 1.300:-, men vi fick rätt mycket för de pengarna ändå (bland annat nya luckor till Bestå, två lampor till sovrummet och två hyllor).

Dessutom blev det en räd till Claes Ohlsson, där vi köpte tygklädda lampsladdar och stora vackra glödlampor - ett toppentips jag hittade på Pinterest.com! I kväll (eller rättare sagt igår, jag får nog publicera detta inlägget i morgon när jag kunnat ta lite bilder i dagsljus) har vi piffat lite, hängt upp lampor, hyllor och bytt luckor på TV-bänken. Åh, men jag höll på att glömma - tack vare en kompis så har vi även fyndat två fantastiskt fina lampor från konkursutförsäljningen på Boconcept med, en röd till köket och en blå över soffbordet!

Tänkte faktiskt börja med en bild på hur det såg ut innan (ja nu glömde vi ju fota innan, så det här är sen vi flyttade in, men det hade inte ändrat sig så mycket):

Före: helt ok men det hade börjat kännas ganska tråkigt. 
Så får det bli några kvällsbilder först, eftersom jag bara inte kan hålla mig till i morgon bitti med att fota...:

Efter: Kvällsbild - inte alls lätt att se hur det blev, men jag kan i alla fall tala om att det är jättemysigt!
 Nä, jag kan nog inte hålla mig utan det får bli ett inlägg med lite nödtorftiga bilder ikväll ändå, så får jag lägga in fler i morgon.

Nu är det väl ett par saker som är kvar i toppen på önskelistan - ett nytt soffbord (eller egentligen två olika, lite mindre), och ett nytt köksbord med stolar. Hittade de här stolarna på IKEA som jag faktiskt gillade, lite sugen på att ta dem i grönt:

Bernhard i limegrönt skinn från IKEA.
Men men, det får väl bli någon annan löning, det måste ju finnas lite kvar att leva för med! I vilket fall är jag nästan löjligt nöjd med vårt nya vardagsrum - den som vill komma och titta och ta en kopp kaffe får bara hojta =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar