söndag 30 september 2012

Kroppsarbete

Den här helgen har mestadels bestått av att barnen vilat och tittat på film och maken och jag har grejat. Oliver har varit helt feberfri idag, men han har ändå varit lite trött såklart. Lukas är pigg som vanligt, och har dessutom fått en liten makeover på sitt rum och sover numer i en stor säng. Det har funkat bra (hittills) och han verkar nöjd. Madrassen ligger tillsvidare på golvet, till vi köper en sängram till honom som vi kan sätta en stödbräda på.
Storebror går bredvid och hjälper till när lillebror ska lära sig cykla på den stora cykeln . 
Vi vuxna har fått rätt mycket gjort, storstädning och som sagt lite omgjort inne, och så har vi höstat trädgården - dvs vi har ställt utemöblerna och grillen under en presenning, rensat land, grävt upp kompost och gjort lite annat smått och gott. En bieffekt av det hela blev dock att jag varken kände att jag hann eller orkade träna idag, men jag har ju åtminstone varit i rörelse hela helgen.
I helgen var det jobbarkängor på som gällde. 
För att få ett litet avbrott så åkte vi i alla fall en sväng till Upptech på förmiddagen - väldigt uppskattat av hela familjen! Två timmar försvann i ett nafs... Det blev lite bilkörning utanför oxå, Lukas fixade det galant och jagade oliver varv på varv.
 
Oliver tjöt av förtjusning och Tobbe och jag höll på att skratta ihjäl oss åt Lukas ansiktsuttryck - han var sååååå koncentrerad!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar