måndag 10 september 2012

TGIM

Det har varit en tämligen... intressant helg. Båda barnen är tämligen förkylda, och därtill har vi (tillslut) räknat ut att Lukas är inne i värsta 2-års trotsen. Det är utbrott, avbrott och psykbryt ungefär var 3:e minut - för att inte tala om hur mycket utbrott Lukas har haft ;-) Skämt åsido så är det svåååååårt att vara förälder mitt i en trotsperiod, varken barnet eller man själv vet ju riktigt till 100% hur man ska hantera det hela. Det är ju inte lätt för en liten pojk när humöret svänger i 180 grader HELA tiden! Nåväl, på grund av detta (och att vi inte hade barnvakt) så kände jag inte riktigt att jag ville lämna maken ensam mitt i katastrofen en lördagkväll, så det blev inställt för den fest jag skulle gått på. Hur man än gör får man ju dåligt samvete....

Nåväl, i går var vi i alla fall och hämtade lite levande kräftor som ska förtäras nästa helg med goda vänner. Det var väldigt spännande att få titta på och peta på dem, Lukas tyckte de var väldigt konstiga men var nyfiken ändå. Kokade dem enligt ett recept jag testat vid nåt tidigare tillfälle och som jag inte kommer ihåg i huvudet, men vill ni ha det får ni hojta (sjukt goda, vi var tvungna att testa varsin innan vi frös in dem).

Hade glömt hur äckligt kräftor låter när de lever. 
Men jag har INTE glömt hur gott det är!
Vi fick lite psykbryt allihop i helgen tror jag, så vi tog lite från sparpengarna (aaaaah, det ska ju vara till semester) och köpte plank till vår tilltänkta plankvägg. Däremot hann det inte komma så mycket längre än så, i den allmänna röran som rådde.
Jag tror att den korrekta benämningen är "en bräda". Typ. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar