måndag 15 oktober 2012

Bra slut på en bra dag!

Har nu däckat ihop i soffan efter lite kvällsmat efter träningen. Det var såååå skönt och sååååå roligt att sparras - precis som vanligt! Varje gång lär man sig något nytt, ibland "funkar det" och man får bra flyt, och ibland inte, men idag kändes det helt ok. Det var ett tag sedan sist, så jag hann bli lite nervös på vägen dit, men det släppte när vi väl började =) Bra att jag hann få till ett pass till den här veckan med, för på lördag är det en sparring-träff med en klubb från Göteborg. Jag har inte varit med på någon sådan innan, så det ska bli kul! Är däremot liiiite fundersam över schemat, det börjar med 1½ h sparring, sedan är det lunch, för att sist avsluta med 1h sparring igen. Jag TROR att jag orkar, för det är så kul, men hur sjutton ska man kunna äta nåt direkt efter sparringen, för att inte tala om precis innan?!?! En spark i magen på det så lär väl hela lunchen komma upp...

Jag kan helt klart se en trend när jag tittar tillbaka på mina inlägg - har jag tränat dagen innan är jag nästan alltid på mycket bättre humör än om jag inte tränar =) Det är svårt att vara nere när man känner att hela kroppen är utarbetad, hur konstigt det än låter. Till och med blåmärkena gör en lite glad, för de står ju för att jag har kämpat och förhoppningsvis lärt mig något. Har faktiskt saknat dem nu när det var ett tag sen det blev ordentlig sparring - helt klart knepigt, men så är det i alla fall =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar