onsdag 3 oktober 2012

Glömskan har han nog ärvt av mig ;-)

Lite oväntat så verkar det som att vi fått Lukas nappfri, lite sådär av misstag mest. I går glömde jag helt enkelt av det när han skulle gå och lägga sig, och han glömde nog fråga med - likadant nu ikväll. Det verkar ta lite längre tid att komma till ro, men det borde ju ge sig efter ett tag. Visserligen har vi försökt begränsa napp-tiden till sovtider, men han älskar verkligen sin napp så det är väldigt förvånansvärt att han glömt den! Nu har vi försökt hitta och gömma undan alla nappar i huset, så han inte hittar en av misstag...
Var tvungen att lägga upp ett foto på Lukas, han är såååå långt bort i tankarna här, munnen full med banan och huvudet fullt av något som jag inte har en aning om...
Haha, det är inte svårt att se vem som är pappan direkt... Försökte fota Oliver när han simmade med, men allt blev så suddigt. 
På tal om något helt annat så har vi nu bokat semesterboende i Frankrike!! Fick tag i ett litet hus (eller lite som en friggebod) på 40 kvm med kök/vardagsrum, ett sovrum och pool. Två veckor - 11.000:-, vilket var myyyyycket billigare än många andra alternativ vi sett. Den ser superfräsch ut och verkar ligga på någons tomt, men alltså inte i något turistområde utan bland "vanligt" folk precis som vi vill ha det! Vi kommer att bila ner, så det blir väl några dagar ner och några dagar hem, totalt kanske ca 3 veckor, och jag längtar redan jättemycket! Men det känns ändå väldigt bra att ha bokat, då har man något konkret att se fram emot och spara pengar till.

När det gäller resmålet så var det självklart i och med att vi bestämt oss för att bila - jag älskar visserligen Spanien ungefär lika mycket som Frankrike, men det är ÄNNU längre, så Franska Rivieran blir perfekt. Staden vi ska bo i heter Mougins, precis norr om Cannes. Vi har bott i den staden förut, när jag var liten (eller typ runt 10 kanske), fast jag kommer inte ihåg så mycket direkt. Ja Cannes kommer jag ju ihåg, men där har vi varit många fler gånger, älskar den staden mer än Nice om jag får välja (och det får jag ju). Jag älskar Frankrike, det känns som "hemma", speciellt när man inte hamnar på turistorterna - och har jag ändå ett sjukt begränsad ordförråd på Franska. Mina erfarenheter av fransmän är att de är väldigt trevliga och måna om att hjälpa till, även om inte deras engelska är på topp alltid. Parisarna är däremot lite tråkigare, men å andra sidan gillar jag ju inte Stockholmare heller ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar