tisdag 9 oktober 2012

Ljuspunkter

Det börjar kännas lite segt nu, när det är mörkt på morgonen och mörkt alldeles för tidigt på kvällen - och så kommer det ändå bli mycket värre! Än är det ju ofantligt vackert ute, lagom kallt och med massor av färger (den som inte fattat att jag gillar färg vid det här laget måste vara helt ute och cykla), men snart blir det gråare och jag känner att jag på något sätt vill lista det som finns att se fram emot i höst...

Oktober - mässan Elmia Garden går, en av de roligaste mässorna att jobba med, så tiden på kontoret blir klart mer inspirerande.
Sparringdag i hop med en klubb från Göteborg, ska bli väldigt kul att testa på!
Vi ska gå på den nya Bond-filmen när den har premiär i slutet av månaden (älskar Bond-filmerna!)

November - Oliver fyller 6 år (kanske skulle börja fundera på kalas-tema till honom, det är rätt kul). Lukas fyller INTE år samtidigt - något som kanske verkar självklart men av någon anledning går jag runt och letar födelsedagspresenter till honom med? Och likadant var det i somras när Lukas fyllde, då sprang jag runt och letade saker till Oliver...
Dessutom brukar den årliga glöggfesten hos Glenn och Tina infalla någonstans här, helt klart en av de roligaste sakerna på hela vinterhalvåret!
Förhoppningsvis får vi även reda på lite mer om omorganisationen på jobbet i mitten på november, det ska bli väldigt... intressant.

December - Nobelfest! (Ja, jag är allvarlig, men jag tycker det är jättekul att kolla på, har gjort det sen jag var liten. Det och Vasaloppet har liksom samma status hemma)
Lucia - med blandade känslor. Det är jättesött när barnen sjunger och har sig, men eftersom vi nästan alltid har firandet utomhus för att alla ska få plats så fryser man oftast arschlet av sig i nån form av snöblask.
Julfest med jobbet - om den blir lyckad eller ej beror nog mest på vad de säger om omorganisationen....
Såklart julafton med, fast den har jag inte börjat längta efter än. Men för eller senare gör man ju det med, och vår brukar vara ganska opretentiös och trevlig.

Så, det finns en hel del att se fram emot faktiskt, och hösten brukar försvinna i en rasande takt i och med att det är FULL rulle på jobbet hela tiden.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar