söndag 28 oktober 2012

Vinterväder

Vi var ju ett gäng som gick och såg den nya Bondfilmen i fredags, och som vanligt blir man ju inte besviken på en Bondfilm =) Den här var ändå lite, lite annorlunda - mycket referenser till gamla Bond, och relativt lågmäld, men riktigt, riktigt bra! Lite AW på 8 glas innan, och en kaffe och lite vin här hemma efter gjorde att det blev en väldigt trevlig kväll med det bästa sällskapet man kan tänka sig =)

Igår blev det en ganska skön dag, det var ju kanonväder så vi var ute hela förmiddagen. På morgonen var jag på torget och köpte ljung och lite sånt att ha ute, och en blomma till mormors och morfars grav. Kom på att jag desperat behövde byta ut några av de lätt fossiliserade växterna vi hade inne med, så det blev en runda till Backamo också - sen blev det plantering ute medan maken bytte däck på bilen.

Blev en ny ytterkruka med, Backamo hade 50% på en del av sortimentet.
Åkte till skogskyrkogården med, sen på kvällen, och tände ljus och lade dit blomman - hade velat fota men det blev mest svart och suddigt dessvärre... Nästa helg går vi nog en längre runda där med mina föräldrar, det brukar vara makalöst vackert med alla tusentals ljus!

Idag är det inte mindre än 2 födelsedagskalas för Oliver, ett innebandykalas och ett bowlingkalas, så vi andra får väl försöka roa oss lite däremellan åtminstone. Lär väl bli en hel del utevistelse i det här vackra vädret!

Svårt att inte bli glad när det ser ut så här utanför fönstret.
Inte så intressant blogginlägg egentligen, men jag har ett par uppslag om lite roligare saker som jag får återkomma om när inte barnen springer runt benen på mig =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar