lördag 24 november 2012

I God Tid

Sitter just nu ner en stund, för första gången på hela dagen tror jag... I morse fick jag den briljanta idén att baka lussekatter, så morgonen började med att jag och Lukas åkte till affären och handlade jäst och annat nödvändigt medan maken låg och sov. Som tur var så var min mor lite mer framsynt än mig, och erbjöd sig att hjälpa till under bullbaket, annars hade vi nog aldrig blivit klara! Oliver var fantastiskt duktig och gjorde två hela plåtar med jättefina lussekatter (och sniglar, fotbollar, älgar och annat)! Lukas åt mest russin, men han var inte så galen som jag var rädd för, så det gick ändå hyfsat smidigt med ett par extra vuxen-händer.

Inte så lätt att se, men den här bunken är gigantisk!
Mycket russin i lussekatterna!
Superduktig bagare med mycket tålamod!
Oj, till och med jag fastnade visst. 
Sen har vi varit ute, cyklat, gått och lekt, jag har hängt upp julstjärnor och börjat pynta lite smått, och så mitt i allt ihop ska det ju som vanligt ätas, sovas och bytas på, så jag känner mig lite mör nu. Gubben är tillbaka på Dreamhack, barnen kollar TV, och jag sitter framför brasan i uterummet och dricker glögg och äter en nybakad lussekatt... Känns riktigt, riktigt mysigt!!!
Aaaaaahhhhh.....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar