lördag 15 december 2012

Äntligen en vändande trend

Det har hänt sjukt mycket det här veckoslutet. Vi missade ju Lukas lussefirande på onsdagen eftersom han var sjuk, men på torsdag kväll fick vi en liten paus från VAB'andet när mormor och morfar passade barnen en stund för att vi skulle gå på makens julbord på Västanå slott.

Jag har verkligen inte sett stället innan, och då har vi ändå varit rätt ofta på Gyllene Uttern och i Gränna. Dessutom fotade vi ju våra bröllopsfoton vid Röttle.
Det var ett ganska klassiskt men väldigt gott julbord. Eftersom Lukas var dålig så körde jag för att kunna ta mig hem om han blev sämre, men som tur var klarade vi oss utan något avbrott. På fredagen hade han fortfarande 40 grader, så vi fick dela upp oss lite - maken stannade hemma med Lukas och åkte till läkaren med honom, och jag och mormor följde med och tittade på Olivers lussefirande i Dalvikskyrkan. 

I hans klass går ju FSK och F1 tillsammans, det är en stor grupp barn - 37 stycken! De var helt fantastiskt duktiga och sjöng i en halvtimme, jag var helt imponerad över att de hade lärt sig så många sånger och dessutom orkade slutföra utan att tappa koncentrationen märkbart. 
Därefter blev det en kort sväng till jobbet för mig för att gå på ett möte, men efter 3 veckor sömnlösa nätter med oro för Lukas, en hel del stress inför lussefirande hos Oliver (jag är klassförälder och skulle fixa fika och presenter mitt i allt annat), läkarbesök och besök på akuten, så var jag så trött att jag inte kunde få ihop en mening sammanhängande från början till slut. Jag fick helt enkelt åka hem och vila en stund för att orka gå på kvällens julfest med mitt jobb.... Efter en halvtimmes slumrande i soffan med Lukas runt benen kändes det i alla fall ok, och det blev klart bättre när vi gick till förfest hos kollegan - han hade fixat värsta tilltuggsbordet och en hel del drinkar. Därpå blev det mat från Matkompaniet inne på Munksjöbruk - jättegott och riktigt trevligt =)

Vi blev riktigt bortskämda! 
Lukas besök hos läkaren resulterade i alla fall TILL SLUT i att vi fick konstaterat att han har någon form av luftvägsinfektion som inte Kåvepeninen bitit på. Efter att ha fått en mer effektiv variant på penicillin så har han nu snabbt gått över till att bli feberfri, även om hosta och slem kvarstår än. Jag kan nästan inte beskriva hur skönt det är att få släppa den oron åtminstone, även om han låter som han kvävs nu när han ska sova, men det ger sig förhoppningsvis snart...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar