söndag 23 december 2012

Men längdskidor är väl inte så jobbigt att åka?

Så där ja, så var den första och sista julmaten inhandlad. Vi tog ungarna och åkte upp till Coop vid 9.30, nästan inget folk så det var superskönt, speciellt som det alltid är en pärs att ha med Lukas i en affär. När man är 90 cm hög och snabb som en vessla försvinner man väldigt fort mellan hyllorna, speciellt när man ska busa hela tiden... Det blir en slags julmatskompromiss i år, jag vill inte se mer julmat allsoch  maken vill ha köttbullar och rödbetssallad, så nu köpte vi bara det och äter det som lite julfrukost / brunch. Till middag blir det det jag har på spisen nu - gott dillkött på det fantastiska ekologiska köttet vi köpte av bonden för ett tag sedan.

Om en liten stund kommer bror min hit, och då ska vi ge oss ut och åka lite längdskidor är det tänkt. Vet inte riktigt hur det ska gå till, för jag har sån träningsvärk i hela kroppen att den känns lite lätt avdomnad när man sitter still... Har varit oerhört redig den här veckan och både tränat 2 pass kickboxing och gått 2 rundor på gymmet, den senaste rundan i går förmiddags. Med trevligt sällskap och en bra "coach" är det faktiskt riktigt roligt har jag kommit fram till! =)

Igår var vi ju oxå på julfest hos Jossan med familj, jättemysigt och man fick en liten kickstart på jullovet med god julstämning =) Barnen dansade runt granen och pysslade, och vi försökte väl mest överleva allt stoj ;-)

Nu kommer brorsan, håll tummarna för att han inte får dra mig tillbaka ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar