tisdag 29 januari 2013

En ny garderob?

Idag blir en skön dag, gymträning på lunchen, simskola med barnen efter jobbet, och sen i kväll ska jag ut till I och bara sitta och tjöta lite! Det ska bli jättekul, och är precis det jag känner att jag saknar just nu.

Ja möjligen förutom någon slags ekonomi då, 2 veckors VAB i december gjorde det här lönekuvertet betydligt tunnare. Men men, det är väl ok förutom att det är så sjukt svårt att komma på roliga saker att göra på tex helgerna som inte kostar pengar. Näst-nästa måndag har jag ju dessutom House of Lola visning hos mig, och jag är sugen på deras chinos, om de sitter bra på mig vill säga. Skulle behöva lite mer byxor, har fått lägga undan 4-5 av mina gamla jeans för att de är för stora (eller ok, ett par av dem var bara väldigt... omoderna. Borde nog rensa garderoben oftare). Vågar inte direkt slänga/skänka/sälja dem än däremot.

Jag är ju en sucker för G-star jeans dessutom, skiter högaktningsfullt i märket, men tycker att de gör sjukt snygga jeans som dessutom sitter jättebra. Förutom i plånboken då... Annars är det här en ganska tråkig årstid rent klädmässigt, ute är det ju så mycket kläder som möjligt som gäller, och inne fryser jag som en hund om jag inte har så mycket/tjocka kläder som möjligt, och SÅ många jättevarma tröjor har jag inte. Jag är helt enkelt shoppingsugen, precis som de flesta andra verkar vara nu med! Vad är det DU är sugen på att köpa...?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar