torsdag 10 januari 2013

Köpstopp?

Haha, det finns ju för- och nackdelar med allt... Nu har jobb, dagis och skola börjat, och det är rätt skönt att komma in i lite rutiner igen. Barnen är glada och får leka med sina kompisar hela dagarna och då går det ju också att göra saker tillsammans på kvällen utan att de får "spattryck". Mycket trevligt!

En nackdel däremot verkar vara att nu när man får en möjlighet att prata lite mer ostört med vuxna människor så kommer man inte på så mycket saker att blogga om ;-) Gissar att ni är lite trötta på att läsa om min träningsmani ;-)

Jag får helt enkelt sno ett ämne som två av mina vänner bloggar om (Jossan och Maria), nämligen köpstopp. Tanken är väl för de flesta att spara pengar och sluta överkonsumera, eller allmänt att sluta slita på jordens resurser. Jag har läst om lite mer extrema varianter, där man varken köper mat eller något annat utan byter till sig saker, alternativt köper allt man kan från närmsta bonde, men det är ju som sagt kanske inte ett alternativ för en normal-familj direkt. Har inte tänkt haka på "trenden" själv, främst pga jag inte handlar så mycket, och sällan sånt jag inte behöver - jag har oftast ändå inte råd att lägga pengar på "onödiga" prylar. Visst, jag köper lite kläder och sånt, men då ersätter det oftast något i garderoben som är urtvättat eller inte passar längre. Men - jag önskar i alla fall Maria och Jossan lycka till!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar