lördag 12 januari 2013

Prosit

Så typiskt att all den här fina snön kom nu när min bror åkt hem, vi skulle ju åka längdskidor och slalom, men det blev ju inte så mycket av det. Maken har inga längdskidor, han har lånat min pappas ett par gånger, men intresset verkar inte vara så stort där. Än så länge funkar det ju dessutom rätt bra att gå bredvid Oliver, det går ju inte så jättefort än.

Tyvärr räckte det tydligen med en vecka på dagis och skola - Lukas har nu feber och båda två är förkylda. Men eftersom Lukas typ missade all snö sist med så har vi ändå varit ute och åkt lite pulka och lekt i snön en stund, stackarn har ju knappt hunnit vara ute i snön alls. Blev ju såklart ytterligare en sömnlös natt. Verkar som vår otur tänker fortsätta det här året med...

På väg till affären för att handla lördagsgodis.
Nu ska jag i alla fall inte gnälla mer! Efter vår promenad blev jag vansinnigt sugen på en semla, har aldrig tidigare gått så här länge utan att äta en - normalt sett börjar min semmelsäsong i oktober ;-) Självklart blev det från centralkonditoriet, förutom att det ibland är liiiite för mycket mandelmassa så är de helt perfekta enligt hur jag vill ha en semla. Hade tänkt fota den, bara för att, men det hann jag aldrig ;-) Båda barnen älskar också semlor, eller rättare sagt grädde och mandelmassa, för det är nog det enda de äter...

I kväll eller i morgon ska jag göra en chiligryta att äta i taco-bröd tänkte jag. Hittade ett recept här på tasteline som verkade gott, och ska nog även testa att göra chilistuvad majs till, kan behöva något nytt tillbehör känner jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar