måndag 7 januari 2013

Schhh.... hör ni? Inte ett ljud!

Idag var det (äntligen) dags att lämna på dagis, och hos mormor för Olivers del eftersom det är studiedag i skolan idag... Det känns ju lite galet att känna så kanske, men å andra sidan vet jag ju att de flesta går igenom sådana här perioder, så man får väl bara bita ihop och hålla ut.

Här på jobbet är det i alla fall lugnt och skönt precis nu i början av året, man kan tänka en tanke klart från början till slut och man kan prata med andra vuxna utan att bli avbruten. Dessutom är de ju väldigt sällan man behöver dra isär bråkande kollegor och sätta dem på bänken, eller skälla på dem så man blir hes. Suck. Jag kanske inte borde vara mamma, eller så känns det ibland i alla fall.

Nu ser jag fram emot att komma tillbaka in i lite rutiner och få struktur på dagarna igen. Här på jobbet är det ju fortfarande mycket som ska hända framöver, även om inget är klart än (på  länge?), och vårens projekt kommer snart ta en rivstart, så det känns bra att få ett par dagar när man hinner strukturera sig och komma igång igen. Nu kommer jag ju såklart inte hinna med att träna så mycket som på lovet heller, men det får bli när det finns tid och sen är det bara till att vara nöjd med det, eftersom det inte är något jag kan påverka.

Hoppas ni alla har haft en (första?) bra dag på jobbet det nya året!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar