lördag 9 februari 2013

Årets prestation!

I morse vaknade jag och kände mig grymt sugen på att ta en sväng på längdskidor. Utan Oliver, den här gången, så att man får åka i lite högre tempo. Hade först tänkt ta med nån, men ingen var så sugen, så det blev en runda själv, och det var faktiskt grymt skönt det med. Lånade makens hela outfit han har på sig när han tränar på NMT ute på vintern - mina egna vinterkläder är mest inriktade på att vara så varma som möjligt (typ termobrallor) så man kan vara ute med ungarna ett tag. Skönt med lite nättare kläder!
Grymt bra kläder att åka i! Fick inse efter 500 m att fleecetröjan jag tagit på mig eftersom jag trodde jag skulle frysa var alldeles för mycket, så den fick hänga runt midjan resten av vägen. 
Körde på 5 km spåret, i så högt tempo jag orkade hålla utan att tappa andan helt. Det visade sig iofs vara ganska lågt tempo, blev omkörd typ hela tiden. Vet inte om det BARA var jag som är kass, för när jag åkte i några backar sen så fick jag typ staka mig nedför, medan mina medåkare gled om mig i en väldig fart utan ansträngning... Jag har ju ingen valla - måste nog köpa det tror jag.

I alla fall, när jag kört hela varvet så kände jag ändå att jag hade lite ork kvar, jag tog lite vatten från flaskan jag hade i bilen, och sen körde jag ett varv till! Körde på principen jag lärt mig från kickboxingen - när man tror att man är färdig så orkar man oftast lika mycket till =) Det gick faktiskt bra, hade jag haft lite bättre glid och kanske nåt litet att äta så kunde jag nog kört ett varv till, till och med... Men nu var jag ändå tämligen slut efter en hel mil på längdskidor - det är nog ungefär lika mycket som jag åkt sammanlagt de senaste 15 åren! Var totalt genomsvett när jag var klar, trots -6 grader och bara jättelite kläder.
Inga fel på omgivningarna direkt =)
Nu ska jag fira med en stor semla från centralkonditoriet, sen ska jag nog lägga mig på soffan en stund, för shit vad trött jag är!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar