tisdag 26 februari 2013

Bodybalance

Ok, det senaste i raden av nya saker att prova på var kvällens pass på Nordic Wellness (Atlantis) - BodyBalance. Typ en blandning av Tai Chi, yoga och pilates tror jag man kan säga... Jag är ju hyfsat vig av mig själv, och har väl inte direkt blivit stelare av kickboxingen (men eventuellt lite av åldern), så de flesta rörelserna kunde jag väl GÖRA utan problem - men inte riktigt med den kroppskontrollen som de ska göras med. Det var rätt svårt att fokusera på att hålla in magen samtidigt som armar och ben ska spreta åt olika håll, och bitvis var det riktigt jobbigt (tex plankan, som helt klart är en färskvara... fy sjutton).

På det stora hela tror jag det är väldigt nyttigt och bra träning, men sen kan jag personligen känna att jag nog inte riktigt har tålamod till det. Gruppträning i sig verkar inte heller vara min grej, jag funkar bättre där man kör i par (som i kickboxingen eller ofta på gymmet). Min naturliga lathet gör mig helt enkelt benägen att inte göra så mycket som jag orkar om jag inte får lite pepp.....

När det gäller min periodiska fasta så har det snart gått en vecka, och då bestämde vi ändå att lördagen skulle vara "fri" dag, dvs vi kan äta senare då (och dricka vin!!!). Morgnarna går riktigt bra, frukosten på jobbet smakar oerhört mycket bättre när man är riktigt hungrig, men kvällarna är... jobbiga. Insåg dessutom efter ett riktigt tufft sparringpass häromdagen att jag var tvungen att äta åtminstone något lätt efter, men man får väl helt enkelt känna efter vad kroppen säger där.

När jag gick ifrån (det överfulla) gymmet så såg jag något pass med pilatesbollar, det såg rätt kul ut. Kan tänka mig att det blir nästa grej att prova... Fast nu får det nog dröja lite, kvällarna jag har är ju väldigt begränsade, och jag känner egentligen inte att jag vill vara borta från familjen nån mer kväll än de två jag kör kickboxing.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar