fredag 22 februari 2013

Karaktärsprov

Med temat att testa nya saker så blev det ju idag Zumba som stod på schemat. Det var ... intressant. Dels känns det som en miljö som jag inte direkt är hemtam i och dels är det nåt som jag inte vet riktigt hur det funkar. Men men, vi körde igång - 4 noviser  och 35 mer eller mindre rutinerade besökare. Förutom att jag fnissade lite gott åt mig själv när jag kom av mig några gånger så var det riktigt kul, bättre musik än jag hade trott och roliga (om än väldigt många olika) rörelser. Däremot vet jag inte riktigt vad det gav ur ett träningsperspektiv, jag var visserligen genomsvett när det var slut, men det tog inte på flåset och inte nån styrka heller. Men ok, jag känner lite i rumpan, så nån ovan muskel fick väl sig en omgång ;-)

Kontentan av det hela är att det var roligt och svettigt, men inte jobbigt. Och kanske inte direkt något jag känner för att fortsätta med heller, även om ett eller annat pass skulle kunna funka om andan faller på. Efter fick det bli AW-buffé på 8 glas innan det bar hemåt igen!

För övrigt så blev det ju ett köp av längdskidor idag, så i morgon blir det först en tripp till pappa för att valla dem, och sen får det bli provåkning med sikte på en mil i alla fall!

Ikväll nu har VERKLIGEN all min karaktär satts på prov, jag håller på och gör krämen till helgens efterätt och eftersom klockan är efter 17.30 så blir det ju inget provsmakande.... Helgens meny kommer bli ryggbiff med Pumparisotto och till efterrätt Zuppa Inglese... *dreggel* Återkommer om det!

Bild från Love and Olive oil - se länken ovan. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar