lördag 23 februari 2013

Mer glid åt folket!

Wohoo! Det var en fröjd att testa de nya skidorna idag =) Jag fick ju sätta på mina gamla bindningar, och använde mina gamla stavar och pjäxor, men det är ju ändå liksom skidan som är huvudsaken... Var hemma hos pappa och vallade dem först (han har ett gammalt strykjärn som han använder till sånt), det var lite meck men det gick ju det med. Köpte klistertejp istället för fäst-valla, det var rätt smidigt att ta på ändå.
Laddade med värsta frukosten!
Så, ut i skidspåret vid 12-snåret och satte fart! Jättestor skillnad, nu GLED jag ju faktiskt när det gick nedför... Det blev dessutom väldigt tydligt när jag tog tiden, jag körde 2 varv på 5 km spåret, samma som förra gången och då tog det ca 1h 20 minuter. Idag tog det 1h med vattenpaus och allt! Då tog jag i ungefär lika mycket som sist, men det gick ju då väldigt mycket snabbare...

Premiär!
Jag har fortfarande en del att jobba på när det gäller tekniken känner jag, men så länge jag "bara" blir omåkt av folk i skiddräkt så känns det ok ;-) Nu åker jag så fort jag kan, dvs så fort jag kan utan att typ ramla eller tappa balansen.

Väl hemma fick det bli det allra bästa jag vet till lunch - våfflor!!!

Med sommarens rårörda jordgubbar till... mmmm...
Vi har ju en liten sjukling med, det är Lukas som fått lite feber ihop med sin förkylning och envisa hosta. Det är ingen jättefara med honom, som tur är, men det blir mycket film och slappartid!

Det gäller ju att slappa med lite stil....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar