lördag 20 april 2013

...för det är ju så svårt att inte göra NÅT

Vilken skön dag idag! Var i alla fall feberfri i morse igen, även om kroppen är ganska öm och jag känner mig lite hängig fortfarande så var det ju i alla fall ett steg i rätt riktning =) Första halvan av dagen spenderades mestadels i solstolen för min del, medan maken krattade gräsmattan, lite "guilty pleasure" sådär, att sitta och sola när någon annan jobbar, men jag orkade inte riktigt... Däremot orkade jag tydligen planera och tänka lite, för jag kom på att vi måste ju göra rent altangolvet och lasera det mörkgrått, nu är det bara vanliga tryckimpregnerade plankor, inte sådär jättesnyggt direkt. Så, vi for iväg en kort sväng till K-rauta och köpte Altantvätt, Altanlasyr och Fasadtvätt - och lite fröer.

Det är säkert alldeles för tidigt, men jag pillade i alla fall ner fröerna - morötter och purjolök i landet, och i kruka i uterummet blev det basilika och vattenmelon (!). Visst ja, lite ringblommor och så med...

Ska fota en före- och efterbild på altanen, så får vi se om det blir så bra som vi hoppas.

Barnen har varit ute och hoppat studsmatta och lekt mest hela dagen, gud vad skönt det är att ha en trädgård de kan vara i och en hyfsat lugn villagata de kan springa fritt på... Oliver har lekt med Alicia hela dagen, faktum är att den pojken i princip aldrig är hemma själv - antingen är han hos en kompis eller så är kompisarna hos oss. Trodde det skulle komma senare liksom, men vi uppmuntrar det ändå för dels har han väldigt roligt och dels känns det som att det inte är fel att öva lite sociala färdigheter med kompisarna! Fast lite konstigt kan det vara ibland med, han känns så stor när han är borta hos en kompis en hel dag...

Klart man måste ha glasspaus när man hoppat studsmatta i 3 timmar...
Cykla, hoppa studsmatta och springa efter storebror är den här lilla mannens specialiteter. 
Nu är jag helt färdig, och tänker lägga mig och kolla ett avsnitt av "the Walking Dead"....*gäsp*

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar