söndag 28 april 2013

Hur dyrt blir det här nu då?

Skit, skit, skit. När jag skulle starta bilen för en liten stund sedan för att åka och göra några ärenden och sedan ÄNTLIGEN få träna kickboxing, så lät bilen som en gammal dieseltraktor... (det är en bensinbil) Efter två utlåtanden (min far och makens bror) så kom vi fram till att vi nog inte ska köra med den när den låter så illa, även om pappas gissning är att det är tändstiftet som är trasigt och att det i så fall inte blir så jättedyrt att fixa (snälla!!!). Så - jag kommer inte iväg till nån träning, och kan inte göra några ärenden heller... Vi har ju som tur är Peugeot assistans, så de kommer och hämtar bilen i morgon - förhoppningsvis får vi en lånebil så länge för vi klarar oss inte helt utan bil ju.. =/

Nåväl, annars har det varit en ganska produktiv dag idag. Vi har flyttat slingan till den automatiska gräsklipparen så att vi ska kunna ha igång den när de bygger den nya delen på huset, och så har vi målat altangolvet. Det blev riktigt bra faktiskt :

Att säga att golvet såg ut så här "före" är lite missvisande, för vi har gjort rent golvet ordentligt. 
Nymålat och fortfarande lite blankt, men när det torkat blir det sidenmatt och grå/brunt. Det ser väldigt mycket bättre ut än det vanliga trägolvet!
Eftersom jag nu inte fick boxas så tänkte jag faktiskt försöka mig på en mjukstart på vad som förhoppningsvis blir årets löpsäsong. Misstänker att det blir väldigt mycket gång på löprundan, men någonstans måste man ju börja, och nu fick jag ju helt plötsligt en lucka då... Håll tummarna för att jag inte vill hoppa ut framför en bil efter 200 m ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar