söndag 14 april 2013

Jobbig men rolig söndag

Skrutt, är helt klart mycket mer förkyld idag, men det var ju ändå bara att packa sig iväg till jobbet 7.30 i morse eftersom min mässa började flytta in vid 8.00. Väl på plats var det verkligen fullt ös fram till halv tre ungefär, sprang som en liten tätting fram och tillbaka men det var ändå roligt eftersom det var många glada utställare =)

Väl färdig stapplade jag ut på parkeringen för att mötas av underbara 15 grader och soldis?!?! Kändes helt fantastiskt och nästan lite overkligt, men det kan ju oxå bero på att jag nog hade lite feber vid det laget.. Hemma var det fullt ös, maken bytte däck på bilen medans jag lade mig och slumrade i soffan en stund, och sen satte vi ihop studsmattan och körde på med årets grillpremiär!

Tomat- och mozzarellasallad, grillad ytterfile och vitlöksbröd - mums!
Till efterrätt blev det riktig comfort-food för min del - inlagda aprikoser med vispad grädde. Resten av familjen är inte lika förtjusta i det så de fick glass, frukt och chokladsås i stället. Nu tänker jag lägga mig och ta några alvedon, så får det helt enkelt funka att jobba i morgon för nu har jag inte råd att vabba eller vara sjuk längre...

1 kommentar :

  1. Så jäkla tråkigt när man känner att man bara MÅSTE jobba för inget annat funkar ekonomiskt. Vår tvättmaskin gick sönder i helgen så nu kan vi inte heller vara hemma nåt mer... Krya på dig!

    SvaraRadera