söndag 28 april 2013

Men... vad gammal jag blev nu då?

Igår var vi i Göteborg och firade min lille(!!!)bror som fyller 30 år idag! Helt galet, i mitt huvud är han fortfarande typ 22 år eller nåt...

Helt galet att han är 30 år! Men GRATTIS!
Vi hade i alla fall en väldigt trevlig dag, mina föräldrar åkte tidigt och gick på stan och shoppade lite, sen mötte vi dem vid 13-tiden i Nordstan och då tog de med sig barnen till Liseberg en sväng och så fick vi gå och shoppa i lugn och ro en stund =) Nån timme senare anslöt sig min bror (som är morgontrött i vanliga fall och kanske ännu mer i går ;-)och så gick vi och shoppade lite. Hittade bara lite smått, ett linne och en sommarkofta, men vi hade väldigt trevligt ändå. Dessutom fikade vi lite gott på Le Pain Francais - känns lite som om man vore "hemma" i Frankrike...

Sen blev det återträff med barnen, mormor och morfar för att gå och äta på Mannerströms "Kometen" (namnet låter lite som den lokala konsumbutiken), det var fantastiskt gott! Bland den godaste restaurangmaten jag ätit, trots att den inte var sådär jättekomplicerad. Efterätten hade vi bestämt oss för att ta hemma hos Johan - lättare med barnen och så kunde vi ju fira Johan lite i lugn och ro med. Mamma hade köpt chokladfudgetårta från Johans Café, så det gick ingen nöd på oss direkt!

Barnen var lite trötta på kvällen, mycket action på en dag!

Blev dessutom lite firad jag med, nu när vi ändå träffades allihopa - av Johan fick jag fantastiskt fina smycket (halsband och örhängen) och av mina föräldrar fick jag en skitsnygg brun handväska i läder (det kommer nog foton på det senare ;-).

Johans present från oss är att vi ska ut och klättra (någonstans vid Brunstorp). Vi skulle egentligen gjort det just den här lördagen, men det skulle regna hela dagen så vi fick flytta fram det 3 helger. Förutom det fick han en liten "extrapresent" - ett par armband jag gjort. I mitt huvud blev det rosa snöret väldigt coolt, men i verkligheten blev det nog lite tjejigt... ;-) Nåväl, det breda armbandet blev i alla fall snyggt!

Min tanke med att det var rosa är att Johan helt enkelt passar väldigt bra i det, han har några rosa tröjor han är skitsnygg i. (här är armbandet på maken, från innan vi åkte - var ju tvungen att testa det ;-) )

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar