onsdag 10 april 2013

Ok, jag tycker lite synd om mig själv

Det går inget bra för den här familjen just nu, rent fysiskt i alla fall. Förra veckan var Oliver först hemma för feber tisdag-onsdag och sedan för ont i magen torsdag-fredag. I måndags var alla där de skulle, men i måndags kväll blev jag magsjuk, typ 3 minuter efter maken åkt till sin träning. Eftersom jag inte kunde stå upp så var Oliver så otroligt snäll och hjälpsam att han la Lukas för natten och sen lade sig själv - fantastiska barn jag har!!! I går var nog en av de värsta dagarna rent fysiskt sett i mitt liv (förutom Olivers förlossning), hade ont överallt och kunde inte äta eller dricka - bläh. Var sådär trött så att när jag hämtat lite vatten fick jag sova i 2 h, eller 15 minuters tv-tittande = sova i 2h. Bläsch...

Idag är jag inte ensam hemma - för inatt fick Lukas feber (såklart) så han och maken är hemma. Jag går väl på nånstans 20% av normal funktion, så jag är inte riktigt kapabel att ta hand om en sjuk 2½-åring med... Stackars maken har inte haft det lätt heller, han har sovit på soffan (förstår inte varför han inte velat sova bredvid mig :P) och han har haft stora problem med Lukas på nätterna. Normalt sett när han är ledsen får han ju sova bredvid mig, så nu har maken fått tampas med att förklara det för honom med, inte lätt!

Känner mig något stressad med, jag har en mässa som börjar på söndag och det är ju alltid en hel del att göra inför mässor, men jag kan liksom inte göra nåt i det här läget direkt. Nu ska jag försöka äta en bit smörgås, håll tummarna! ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar