måndag 27 maj 2013

En godnattsaga

Herregud vad trött jag är. Har landat i soffan efter att tillslut ha fått ungarna i säng (var FÅR de all energi ifrån???) och nu ska jag försöka hålla mig vaken en timme för att hinna hälsa på maken innan jag däckar... Vi får väl se hur det går!

I vilket fall tänkte jag agera stolt mor en liten stund, nu när jag skulle lägga Oliver hade han skrivit en minibok, alldeles själv. Han är väldigt duktig på att ljuda fram orden, även om inte stavningen blir korrekt så förstår man vad det står! Voila, Oliver, 6½ år:

"Olle gick i skogen"

"Det var en gång en kanin. Han träffade en (n) människa. Han hade letat efter sin kanin."
Inte illa alls! Jag är så oerhört glad för att han tycker det är roligt att skriva (och i viss mån läsa), han gör helt klart hellre det än att rita (inte nåt han ärvt efter nån av oss tror jag, både maken och jag har alltid ritat mängder under uppväxten).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar