fredag 3 maj 2013

Fredagseftermiddag

Min stukade fot har läkt oförskämt bra och snabbt, även om den fortfarande har två stora blåmärken nedanför båda fotknölarna så är den knappt svullen längre, och gör inte ont. Tror det var för jag tejpade den så fort, och sedan har haft den lindad tills idag.

Styrketränat har jag gjort ändå, fast utan de övningarna som belastat foten "fel", men hur sugen jag än var på att sparras igår så fick jag inse att jag nog får ge det några dagar till för att inte bara göra saken värre. I vilket fall har nu min styrketräning tagit bra fart igen efter min lilla sjukdomsperiod, och i skrivande stund är jag så trött i axlarna och ryggen (av träning, inget annat) att jag inte riktigt orkar lyfta armarna. Det är lycka på samma sätt som det är lycka när man äter sushi med så mycket wasabi att det känns som näsan ska trilla av, för att det är så gott! ;-)

Nu är jag färdig för dagen och tänker åka ner på stan en liten sväng (mormor har hämtat barnen). Behöver lite nya vårkläder, av de få kläder jag har kvar från förra sommaren (det mesta känns rätt utslitet efter en säsong och slängs/skänks) är många för stora. Visserligen ett väldigt kul problem, men ändå ett litet bekymmer när man är petig med att hitta kläder som sitter bra (märke och prislapp är jag tämligen ointresserad av. Eller ja, prislappen spelar ju såklart roll i att det inte får bli för dyrt). Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar