söndag 26 maj 2013

Jag behöver ledigt efter den här helgen tror jag.

Ja vad ska man säga. Den tämligen gräsliga gårdagen toppades med en sömnlös natt och tidig morgon med dåligt samvete (ja för att jag var en sån usel förälder och skällde på mina barn i går såklart. Logiskt.). Min morsdagspresent idag från mamma var att jag skulle få lite husmorssemester, så jag åkte och lämnade barnen hos henne ganska tidigt på morgonen. 

Passade på att åka över axamo på hemvägen, för att testa att springa intervall på plan mark efter mitt lite misslyckade försök förra veckan på hemmaplan. Jätteskönt väder, soligt men lagom varmt att springa i. Det gick rätt ok, behöver helt klart springa mycket mer för att få upp lite flås, det har ju bara hunnit bli 3 ggr i vår än så länge... 

Haha, vilka konstiga proportioner man får när
man fotar sig på lite för nära håll i en spegel...
Otroligt väder!  Det var lite... vimsigt att springa i Axamo, tyckte jag sprang i cirklar hit och dit, och till slut visste jag knappt vilket håll jag skulle åt. Hittade tillbaka i alla fall ;-)
Sen var det bara till att skynda sig hem och dra över målarkläderna för att hinna få på ett andra lager färg så att det skulle hinna torka innan eftermiddagsregnet skulle dra in. *pust*

Efter en lång varm dusch (jävlar vad kallt det blåste när jag målade! Full storm, skitsvårt att måla i för det blåste hela tiden iväg små färgslattar) så blev det till slut lite roligt på morsdag med - jag åkte upp till a6 och shoppade lite. Det blev hela 3 BH'ar och ett linne vid första stoppet, av någon anledning så är mina gamla för stora... =/ 

Hittade dessutom sommarens sandaler på Nilson, men i fel storlek, så de beställde jag från Brandos nu när jag kom hem (hade lite tur med för det var 15% rabatt på dem där). 

Jättesnygga på, och lagom låg/hög klack!
Sommartoppar och klänningar var det däremot lite värre med, men man kan väl inte få allt antar jag. 
Fnissade lite åt kläderna inne på butiken bredvid Vila, vad den nu heter. Jag har ett vagt minne av att jag någon gång i min ungdom bar nåt liknande - fast utan pärlor... Herregud.... Madde, jag har fel va? Så dålig smak kan jag inte haft???
Hade bara ätit en cocossmoothie från Naked Juicebar (coco sunshine - testa den!!!), och lite fika, så jag började bli grymt hungrig framåt halv fem, men svängde in förbi intersport på vägen till Citygross för att köpa lite grönsaker att ha till oxfilébiten jag fått av föräldrarna. Tur det, för där inne hittade jag de tajtsen jag suktat efter i flera månader på rea!!! Blev oerhört glad för det =)

Sådana här, fast full längd på. Från Nike, kostade 600 kr från början
(alldeles för mycket), men 400 kr kunde jag gå med på.
Till sist hem och fixa lite mat, lyxigt att få bestämma helt själv vad man ska äta, men det kändes ändå lite torftigt att äta själv på mors dag... Aldrig är man nöjd eller?

Majskolvar är så sjukt gott... Ända tills man ätit klart i alla fall och har all majs i tänderna. 
Åt upp det sista av rabarberpajen till efterrätt med, och kände mig lagom pigg när barnen kom vid 18-tiden. Nu har de kommit i säng, och såklart har jag dåligt samvete för att vi inte hade en så bra helg som jag hade hoppats. Den mänskliga logiken....

(haha, det märks visst ganska väl att jag inte fått prata av mig den här helgen, tur man kan blogga för att få ur sig saker, stort som smått)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar