söndag 19 maj 2013

Klättring

Igår var det äntligen dags för Johans födelsedagspresent - 2 timmars utomhusklättring. Vi grundade med lite fantastiskt god lunch på Bergströms Kök & Butik i Gränna (nere vid hamnen) och pojkarna åt glass (maken och min bror alltså).



Sen åkte vi till Brunstorps gård där vi träffade vår klätterinstruktör. Vi hade en bergsvägg på ungefär 10 meter att klättra på, och vi började ganska snart ta tiden så vi kunde tävla lite mot varandra ;-)

Jag har aldrig tidigare varit på Brunnstorps gård såvitt jag kan minnas, men det var ofantligt vackert där!
Det var en ganska enkel vägg, men det tog ändå ett par gånger upp och ner innan man fick till rätt teknik. De första varven tog ca 3 minuter att komma upp, men när vi hade klättrat i 2 timmar så vann jag med en tid på 34 sekunder!

Vi fick låna klätterskor, de fäste ju hur bra som helst när man väl kom på tekniken! 
Födelsedagsbarnet  kom tvåa med 36 sekunder:-) 
Inte så jättehögt, men man vill ändå gärna inte ramla ner...
VI hade fantastiskt kul, och eftersom vi bara var 3 st så hann vi klättra ganska många gånger var. Det här är en sån där sak jag så otroligt gärna skulle vilja göra mycket oftare, får jag någon gång lite pengar över så ska jag gå deras 4-dagars kurs för 1.600 kr. Jag har älskat att klättra så länge jag kan komma ihåg och det hade INTE blivit mindre roligt på "äldre" dar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar