måndag 13 maj 2013

Sound of silence

Nu har jag fått ge upp att prata helt, har insett att det bara blivit värre hela tiden, trots att jag försökt prata "vanligt" (dvs inte viska). Och jäklar vad jobbigt det är att prata så här, hela magen är trött tror jag! Men det blir ju inte bättre, så nu har jag övergått till kroppsspråk, lappar och meddelanden på telefonen.

Vad frustrerande det är! Att inte kunna vara med och uttrycka sig gör att jag blir pratsjuk och smått irriterad... Dessutom har jag kommit fram till att man blir "osynlig" när man inte pratar, det är som om folk - helt utan att mena något ont" - liksom inte ser en efter en liten stund. Väldigt mystisk känsla...

Så - om det här tänker fortsätta så lär jag lägga in MÅNGA blogginlägg den närmsta tiden...

Stackars Lukas, förresten, han förstår ju inte varför jag inte pratar. Han vet att jag har "ont i halsen" och blåser snällt utanpå min hals för att göra det bättre, mycket sött, men han förstår inte att det innebär att jag inte kan prata såklart. Det var klart en nackdel när jag var ensam förälder en liten stund innan maken kom hem - försök förklara för en 3-åring att han måste klä av sig ytterkläderna, tvätta händerna och komma och sätta sig och äta. Det GÅR, men jag känner helt klart att vi behöver öva in det här med charader lite bättre ;-) Nu när maken är hemma så har jag däremot kommit på en fördel, det där oändliga tjötandet och frågande "mamma, vad/hur/varför...?" har ju nu förpassats till maken. Hehe....

Har nog fått höra ALLA tillgängliga skämt oxå... "har du skrikit på maken?", "vad tyst och lugnt det är", "tala är silver, tiga är guld" och alla andra man kan komma på...

Men vad sjutton gör jag för att få tillbaka rösten? Jag har ju inte ont i halsen, och jag är bara lite förkyld, men rösten är i princip helt borta. Typ honungsvatten och sånt hjälper ju inte, det är ju inte så att jag kan inhalera det direkt... Har fått tips om att dricka echinaguard i ganska stora mängder, så det ska jag göra, men det känns ändå som om det liksom inte når stämbanden... Jag tar gärna emot tips på hur man får tillbaka sina smaksinnen med, för smaken försvann ungefär samtidigt som rösten - och alla som känner mig vet att det är LÅNGT mycket värre!!! ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar