fredag 24 maj 2013

Trögt

Nu är det helt klart en sån där svacka som man kan hamna i ibland. Allting går lite trögt och känns lite motigt - träningen är seg och känns inte som den ger några resultat och det känns som jag står still i utvecklingen på kickboxingen. Hemma går allt på autopilot och förutom husbygget som går i en rasande takt så liksom händer det ingenting. Jag försöker se till att göra något jag vill varje dag, och se till att barnen gör detsamma, i Olivers fall är det ju oftast att leka med kompisar och i Lukas fall handlar det oftast om opretentiösa saker som att hjälpa mig att rensa. Men ändå. *gnäll*

En sån här period är det sååå lockande att skita i att gå till träningen, men i det läget vill jag verkligen inte hamna - så istället försöker jag hitta på lite alternativa former till rörelse. Det kan vara att åka och bada med ungarna (win-win), cykla en sväng, jogga (*pust*) eller vara ute och greja i trädgården. Jag mår ialla fall klart bättre om jag får röra på mig på NÅGOT sätt...

Idag åker maken till Budapest med jobbet, och är inte tillbaka förrän på måndag kväll. På söndag ville mamma ha barnen, så då får jag lite oplanerat en hel dag alldeles bara för mig själv. Först kändes det bara jättekonstigt, sen kom jag på att jag kanske skulle passa på att gå i affärer i lugn och ro, oftast blir det bara någon snabb rusch in på lunchen eller efter jobbet, och med barnen går det nästan inte gå...

För övrigt tar jag väldigt tacksamt emot tips på något roligt sätt att röra sig på söndag, helst något lite annorlunda (och inte för sen på kvällen för jag hämtar ju barnen på eftermiddagen). Någon???

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar