fredag 17 maj 2013

Visdomsord

Jag vet att JAG har skrivit om det förr, men jag hittade en väldigt bra artikel som handlar om kvinnor och träning. Här är ett litet utdrag:

Jag vill inte bli för stor. Jag vill inte ha för mycket muskler. Jag vill inte bli för vältränad. Jag har en nyhet för dig, kompis. Som kvinna är du chanslös. Du har det inte i dig. Du kommer aldrig bli stor. Få mycket muskler. Eller bli för vältränad. Som kvinna har du dålig produktion av det manliga könshormonet testosteron. Och allt du har lärt dig om träning har varit fel. Tyvärr, stumpan!

 Läs resten av artikeln HÄR!

Nu ska jag hämta barnen, sen blir det ett litet extrainsatt kickboxingpass - första på typ 10 dagar nu, så jag får väl gå ut lite lugnt. Wohooo, superfredag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar