måndag 3 juni 2013

Grillat är godast

*Puh*

Det har varit lite skralt med uppdateringar här ser jag, så det finns lite risk att det här kan bli (ytterligare) ett långt inlägg... Det är inte direkt brist på aktiviteter som har orsakat torkan, utan tvärtom har det varit FULLT ös senaste veckan eller så.

I torsdags var det ju Olivers första skolgårdsfest, väldigt uppskattat får man nog säga, av både honom och Lukas (som mest älskade att få klättra i den stora klätterställningen på skolgården i 3 h).
Stövelkastning var en aktivitet som var uppskattad =)
Fredagen gick snabbt på jobbet, sen var det bara att ge sig hem och måla - vi vill gärna hinna måla klart gaveln med grundfärg + 2x vanlig färg innan de plockar bort byggställningen, det blir liksom mycket enklare att måla med den.
Jag har spenderat många kvällar så här känns det som. Och då är vi ändå långt ifrån färdiga!
Lördagen startade med lördagsträning, vi premiärtestade DanceAerobics jag och maken. Han var ganska tveksam, men jag tyckte faktiskt att det var riktigt, riktigt roligt, lite till min egen förvåning med. Det blev däremot ingen fika efter träningen, för en gammal kompis från högskoletiden - Per - kom och hälsade på oss. Väldigt roligt att träffas igen, kändes inte som det var så längesedan som det faktiskt var egentligen... Vi käkade lunch, tjötade och förberedde oss för lördagens grillfest i Tenhult. Per hängde såklart med oxå =)

Jag och Per. 
Klart det var kubb med, är det grillfest så är det...
 Festen var fantastiskt trevlig, med mycket roligt folk och jättegott grillat! Kanske lite alkohol med... Kan för övrigt, och helt orelaterat, tipsa om att det finns en "liten" box på systemet med Mojitos. Den var sjukt god....   Det blev inte en jättesen kväll, vi hade inte barnvakt över natten utan vill lösa av min pappa hemma hos oss, så vi avslutade kvällen hemma med en nattmacka och lite poker.
Maken ägnade mycket gentilt chaufför och fotograf för kvällen.
Söndagsförmiddagen rullade på i ganska slappt tempo, och på eftermiddagen när vi vinkat av Per så var det dags att måla igen. Vi hann faktiskt klart innan det började regna, så jag tänkte att jag springer väl en runda... DÅ kom regnet. Iofs ett ganska snällt och varmt sommarregn, så det kändes helt ok. Lyckades oxå ÄNTLIGEN slå mitt mål - sprang hela rundan på 29.46 minuter (ok, det är 4.950m, så det saknas ju 50 meter till att vara fulla 5 km, men SÅ petig kan man ju inte vara)! Dyblöt och genomsvett, men tämligen nöjd så blev det grillat till middag, och sedan försvann övriga kvällen i någon slags mental dimma...

Så - hur var din helg?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar