söndag 9 juni 2013

"Ledig" helg?

Jösses, det blir vansinnigt stor skillnad på arbetsinsatsen här hemma när det är sommar mot när det är vinter... Vintertid däckar jag ihop vid 18-tiden, nu på sommaren är det fullt ös från morgon till kväll och man sätter sig oftast inte ner förrän vid 21-22 tiden.

Idag har det varit total tömning av Lukas rum, med påföljande utrensning av leksaker. Därtill har vi gjort en "plastvägg" i hallen så att snickarna kan gå in i Lukas gamla rum och ta upp de nya innerdörrarna utan att det dammar igen hela övriga huset (förhoppningsvis), lite ovant är väl det minsta man kan säga, vi kommer inte åt det lilla badrummet nu, eller Lukas rum för den delen, utan att gå runt genom garaget och gå in genom ytterdörren. Ska bli så otroligt roligt att se hur det går framåt nu!

Så här ser det ut i Olivers gamla rum nu, fullt blev det, med två sängar och varsin byrå!
Lukas rum är å andra sidan tomt, och här ska vi ta upp en altandörr istället för fönstret, och så klart de två nya dörrarna till barnens nya rum. 
Haha, här är visst Lukas som fotat maken som höll på att sätta upp plastvägg =)
Nu ska jag packa för den lilla konferensresan till Göteborg jag ska på i morgon med jobbet. Verkar i alla fall bli ok väder, lite enklare att packa då =) Det blir nog en av klänningarna från House of Lola som jag handlade av Jossan häromdagen, ska försöka få till nån bild på den och den andra klänningen jag köpte, de var jättefina!

Träningen blir ju lite eftersatt en sån här helg, å andra sidan är det lätträknat de minuterna jag sitter still, så det jämnar nog ut sig. Man måste ju vara lite flexibel när det är mycket som ska hinna göras!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar