söndag 16 juni 2013

Tiden går fort när man målar

Tjoff så försvann den här helgen! Nu ska vi se, vad är det vi har gjort egentligen? I fredags var det ju skolavslutning för Oliver, och efter det fick båda barnen följa med hem till mormor och morfar. Tobbe och jag jobbade eftermiddagen ut och sen åkte vi runt och köpte in lite byggsaker vi kommer behöva framöver - bland annat två olika snygga laminatgolv till barnens rum. Eftersom vi fick barnfritt även över natten så passade vi på att mysa lite med, vi hamnade på N.E.O. faktiskt, där vi åt grillad skuldra av Pata Negra gris.... *dreggel* Sjukt gott och väldigt mysigt, även om det var lite vimsigt en stund. 

I går, lördag, så var det först lördagsträning med fika - kan förresten tipsa om att jag åt den godaste surdegsbaguette jag någonsin ätit på Rosetten på Kålgården. Maken och jag tog två olika och delade på - en salami/brie och en tomat/mozzarella/parmaskinka. Fantastiskt goda! Därpå var det hårt arbete som gällde, vi målade mest hela dagen medan ungarna var hos mormor. Det har, återigen, hänt en massa med huset, nu är det sista fönstret i satt och dörrhål in till det "gamla" huset är färdiga. Lite svårt att fota vettigt, men här kommer två bilder.
Dörrhål från Lukas gamla rum och in i de nya rummen =)
Som ni kanske ser så är det färdiggipsat i deras nya rum, och de tror att allt är helt klart i mitten av den här veckan som kommer! Sen ska vi försöka få tag i en målare att spackla åt oss, och resten gör vi själva (hoppas att vi får det hyfsat klart innan vi åker på semester).

På kvällen sen så var jag bjuden på grillfest med styrelsen på kickboxingen, väldigt trevligt och kanongott grillat! Tog bilen, för när jag skulle kolla bussförbindelserna mot huskvarna så insåg jag att inga mängder alkohol kunde uppväga 55 minuters bussresa hem....

Idag har jag varit "bakis", dvs aptrött mest, och jag har väl typ skött ruljansen här hemma när maken fixade lite med utbyggnaden. 

Var iväg på K-rauta och köpte en regel, fick väldigt bra bärhjälp =)
Nu är det dags att sova känner jag, var bara tvungen att få med en bild på våra fantastiskt fina dvärgsyrén träd oxå =)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar