fredag 30 augusti 2013

Energismoothie

När man har träning som börjar klockan 18:15 (kickboxingen) så kan det bli lite mycket att äta en hel måltid till efter jobbet, men man vill ju ändå fylla på med lite energi inför det som kommer. Då funkar det perfekt med en smoothie, är man på "resande" fot är det bästa som finns en Coco Sunshine från Naked Juice Bar, men är man hemma funkar det ju att göra en egen. Här är min favorit:


Energismoothie
ca ½ dl frysta bär - jag valde hallon och blåbär
1 liten banan
1 dl proteinpulver (just nu gillar jag Banan)
1 dl yoghurt
2 dl mjölk
ev. lite mynta eller ingefära

Mixa och drick väl kyld!

Ger både en bra bas med protein och lite snabbare energi från bananen. 
Igår var det sparring, och den här gången fick vi testa att köra med en domare och med en coach. Fantastiskt roligt, men även lite svårt att anpassa sig mitt under pågående rond :-) Men jag är jätteglad för att få tips, det är sååå mycket roligare när man känner att man har möjlighet att förbättra sig...

Idag är jag hemma med en liten sjukling, Lukas har lite feber och är förkyld. Hoppas att det inte blir värre, i så fall kommer det nog inte bli långvarigt. Det finns i alla fall en hel del att göra om jag känner för det - foga och måla tex, småsaker som är kvar i kontoret. 
Tog den här bilden igår vid middagen, ser inte så sjuk ut här direkt, mest busig ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar