onsdag 7 augusti 2013

Inte mycket variation över sommaren direkt

Jag funderar lite på att dela på bloggen - eller snarare lägga in två underrubriker, träning och familjeliv. Men jag vet inte, för jag är ju inte bara mamma (hahaha, ni kommer väl ihåg reklamen) utan även tandsköt... nä jag menar en egen person med. Så båda delarna tillhör ju mig, och egentligen skriver jag ju mest för min egen del, för att det är roligt och skönt att formulera tankarna som far runt i huvudet. Så nä, nu när jag tänker efter lite mer så gör jag nog inte det.

(ser ni vad bra det är med en blogg, man liksom diskuterar ju saker med sig själv på ett annat sätt än om man bara funderar på det ;-)

Samtidigt är det ju kul att ganska många ändå läser bloggen, på ett oförklarligt sätt för jag vet egentligen inte varför. Men jag vet att folk i princip inte kommenterar frågor jag ställer här, så som "vad vill ni att jag skriver om". Eller ja, jag vet att ni vill att jag skriver ut mer recept. Fast över sommaren ser min matlagning mest ut så här:

kl 17 - helskotta, vi har ju inte ätit nåt vettigt än och inte förberett nåt heller. Åker bort till affären och köper första bästa grill-alternativ.

17.30 - grillar ovannämnda råvara, kompletterar med sallad och potatishalvor i ugn.

17.35 - lägger till lite öl eller vin till menyn.

18.00 - äter grillat, dricker vin/öl och degar ihop en stund.

Alltså, inte så mycket att göra recept av för tillfället. Men visst ja, idag har jag faktiskt med något nytt, eller delvis i alla fall. Jag har med köttfärsås och "LCHF-spagetti" - dvs tunna strimlor av zucchini. Har inte testat det, men har ätit strimlad zucchini i typ salladsdressing i sommar, och det är ju väldigt gott i rått tillstånd med. Jag återkommer med betyg ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar