onsdag 28 augusti 2013

Oh... My.... God.....

Håll i hatten, kors i taket och diverse andra häpnadsfyllda uttryck - idag har jag sprungit 5 km! Det var två månader sedan sist och VANSINNIGT motigt att ens tänka tanken, men eftersom jag hade lite för ont om tid för att ge mig i väg på 1½ timme kickboxing (eller 2 h med resan), så då hade jag ju liksom inte så mycket val....

Otroligt nog så lyckades jag faktiskt jogga runt alla 5 km utan att gå en enda meter (ens i backarna), vilket är första gången. Tror det berodde på att jag var ganska inställd redan från början på att det inte skulle gå så fort idag, så då orkade jag ju jogga.... 32 minuter, så ingen rekordtid direkt, men det får vara ok för den här gången.

En fördel med att springa, förutom att det inte tar nästan nån tid jämfört med att åka iväg och träna, är att eftersom jag tycker det är ett såååå stort mentalt motstånd så blir även känslan av nöjdhet mycket större efteråt! Alltså är jag ruskigt nöjd med mig själv just nu :-)


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar