måndag 23 september 2013

Stresshantering

Som jag har berättat lite kort om så är det lite körigt på jobbet just nu. Främst är det just det här att man ska hålla så många olika mässor och saker i huvudet som gör att det blir mycket, uppgifterna växer mer än de minskar, än så länge, och det är svårt att slutföra saker. Men det känns rätt ok ändå, jobbet är samtidigt jätteroligt, det är ju nu allt händer liksom :)

Fast det är klart att det tar lite på en, i fredags kände jag mig totalt osammanhängande och tror att jag svarade "goddag yxskaft" på allt folk sa till mig, fast som tur var så slog det över åt det mer fnissiga hållet så jag hade rätt roligt ändå. Däremot gäller det ju att balansera saker och ting, jag använder familjen och träningen som stresshantering!

Familjen låter kanske lite konstigt, och visserligen är inte tålamodet på topp, en samtidigt är det liksom så "enkelt" med barn, om man bara tar sig tid. Idag hämtade jag bara Lukas (Oliver skulle på innebandy och blev hämtad av en kompis) och han fick bestämma vad vi skulle göra. Det blev "äta pannkakor", så då bestämde jag att det fick bli på Rosetten på Kålgården. Vi satt nästan själva där, åt lite gott och småpratade lite, han ritade lite i barnhörnan och jag tittade på. Supermysigt och väldigt, väldigt avkopplande!

Gott att äta en hallongrotta i solskenet...
...och kanske bläddra lite i en tidning. 
Träningen är ju på ett sätt lite klurigare, det gäller ju inte att man blir stressad över själva grejen att man ska åka och träna med, men om man bestämmer sig för att man helt enkelt tar sig den tiden så är det ju också ett superbra sätt att varva ner på. Kroppen känns skönare och huvudet rensas, så får man energi till att jobba hårt nästa dag med :) Allra bäst är sparringen, det är helt klart nödvändigt att bara fokusera på nuet där! Kom från just sparring nu ikväll, och känner mig hyfsat balanserat, helt klart lugnare och dessutom tämligen nöjd med mig själv. Så även om det kan bli lite stressigt runt om, så tror jag ändå att det håller saker och ting på en vettig nivå - ni ser, jag fick till och med tillräckligt med ro för att blogga en sväng!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar