onsdag 30 oktober 2013

Halloweenpreparationer

Jag verkar vara den enda som fortfarande inte riktigt fått kläm på när Halloween är, men nu tror jag att det har gått in att det är i morgon i alla fall. Lite bus-eller-godis godis inhandlat, och dessutom kom maken hem med en sån här igår:

Min allra första riktiga halloween-pumpa :)
Jag har aldrig gjort en riktig sån innan, men jag har varit sugen hur länge som helst, fy vad roligt det verkar! Sen är det ju inte svårt att få inspiration heller, på nätet kan man ju hitta tex såna här:

Rovdjuret....
Bara så sjukt cool!
Sen har jag ju som sagt aldrig gjort nåt sånt här innan, så jag siktar väl snarare på nåt sånt här:


Gissar iofs att jag och barnen kommer att slåss om att få göra pumpan... =D Nu är då bara frågan - vad gör man av innehållet? Finns det nåt roligt / gott recept??? Har förstått att sån pumpa lätt blir lite trådig...

1 kommentar :