måndag 28 oktober 2013

Ny rumpövning

Var tämligen motigt inställd till att träna idag, men eftersom jag ändå inte hade med nån mat så var jag ju tvungen att gå till Racketcentrum, och då, tja, då kan jag ju lika gärna träna. Idag blev det ben/rumpa, och jag testar för tillfället att byta ut mina knäböj med skivstång mot en annan övning, vi ska se om jag kan förklara...

Man ställer ihop två bänkpress-bänkar, så det är ca 30-40 cm mellanrum mellan dem. Ta sedan ett par lösa skivstångsvikter (viktplattor) och trä igenom nåt av repen som brukar finnas vid cablecrossen (om du inte lyfter tyngre än 25 kg behöver du inte sätta ihop vikter, då kan du hålla i vikten direkt med händerna). Ställ dig med en fot på var bänk och ta ett rejält tag i repet på vardera sidan vikterna, och sen är det bara till att göra djuuupa knäböj.

Tycker det är lite lättare att få "rätt" balans i den här, det blir som ett mellanting mellan knäböj och marklyft, och den tar MYCKET bättre på rumpan.

Ikväll blir det sparring, wohoo!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar