måndag 28 oktober 2013

Redan måndag?

Vad hände med den här helgen? Jag är rätt säker på att det var fredag nyss, men jag har inget minne av nån helg... Eller i alla fall känns det så. Lördagen försvann i träning, tapetletande, fika och pizza, alltihop väldigt trevligt men dagen bara rusade förbi. På söndagmorgonen kollade vi lite ute - ösregn och gråmulet - och lite inne - stökigt och skitigt efter garderobsbyggande - och bestämde oss för att vi nog skulle åka till Ullared istället. Så barnen fick till deras stora glädje vara hos mormor, och jag och maken åkte till Ge-Kås.

Det var INTE bara vi där, om vi säger så, men vi kom rätt sent så vi klarade oss undan den värsta trängseln, åtminstone tills vi skulle betala. Som vanligt hittar man lite smått och gott som är billigt, men ändå blir det liksom jättedyrt... Det blev vinterstövlar till barnen, nya kängor till mig, kläder och julklappar till barnen och en massa annat smått... Till mig själv hittade jag först ingenting (som vanligt där), men sen råkade jag få syn på en riktigt snygg skidjacka och byxor. Mina gamla byxor är 2 storlekar för stora och läcker (om det är blötsnö), och jackan är också alldeles för stor, jag hade iofs inte tänkt byta ut dem ändå, men nu när jag hittade så fina kläder så fick det bli så ändå :-)

Hur gick det här till?
Nu är alla paket fixade till Olivers födelsedag, och lite till julen, framförallt till Lukas. Det här med julklappar förresten... men det får bli ett annat inlägg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar