onsdag 2 oktober 2013

Så mycket vilja, så lite tid

Jag skulle vilja börja komma igång och springa igen. Just nu (och ungefär fram en vecka till) kommer jag jobba alldeles för mycket för att det ska vara aktuellt, sedan blir det en liiiiite mer hanterbar belastning tills det till slut efter lite toppar och dalar förhoppningsvis stabiliserar sig nån gång i mitten på november.

Men visst, från nästa vecka skulle jag vilja klämma in ett löppass eller två i veckan. Sen är ju bara problemet det, att när ska man hinna det??? Att springa i kolmörker ute i kylan är inget jag direkt har lust med, och springa på löpband är "jag-vill-ta-livet-av-mig-trist". En frisk höstdag i solen skulle ju vara perfekt, så möjligen nån gång på helgen då, men annars... Om jag hade orkat kliva upp tidigare så skulle man ju rivit av 5 km på morgonen direkt, men att kravla sig ur en varm säng för att springa i nollgradigt, man kan väl säga att jag är minst sagt tveksam till det....

Känner på sparringen att konditionen har blivit lidande den här hösten, och det vill jag ju verkligen inte.

Nä, när min hjärna börjar fungera åtminstone på halvfart igen får jag väl försöka fundera ut hur jag ska lösa problemet, men just nu klarar jag knappt av beslut i form av vilka strumpor jag ska ha på mig på morgonen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar